Werkbonbeheer
In yellowQ wordt de afhandeling van de werkbonnen teruggebracht naar vier fases:
Digitale werkbonnen: Registratie
yellowQ voorziet in uitgebreide mogelijkheden voor registratie. Tekstueel en visueel, zodat front-office, werkvoorbereider, planner en monteur optimaal hun werk kunnen doen en achteraf een gedegen rapportage beschikbaar is.
Digitale werkbonnen: Planning
Werkvoorbereiding is uitgevoerd en bestelde materialen zijn ontvangen. De planner brengt de monteur en afspraak samen. De planner realiseert in het realtime planbord de optimale planning waarna deze realtime beschikbaar is op het mobiele apparaat van de servicemonteur(s). Lees meer…
Digitale werkbonnen: Uitvoer
Het werk op locatie. Door geïntegreerde timers worden de reis- en werkuren automatisch geregistreerd. Gebruikt materiaal en materieel wordt toegevoegd en ingekochte materialen en onderaannemer inspanningen worden opgenomen. Na afronding van de werkzaamheden zet de klant de handtekening waardoor de digitale werkbon doorgezet wordt naar de (controle en) facturatie. Lees meer…
Digitale werkbonnen: Facturatie
Van digitale werkbon naar conceptfactuur; een integraal overzicht van gebruikte materiaal en materieel, uren, ingekochte producten en inspanningen door onderaannemers. Klantspecifieke afspraken zoals voorrijkosten of administratiekosten wordt toegevoegd en na goedkeuring wordt de factuur in yellowQ of in bestaande boekhoud-/ERP applicatie gegenereerd. Lees meer…
Digitaal planbord
Het digitaal planbord van yellowQ is de centrale plek waar digitale werkbonnen en servicemonteurs worden gekoppeld. Hieronder wordt de kracht van het digitaal planbord uiteengezet.
Nieuwe digitale werkbonnen op één plek.
Nieuwe bonnen vanuit alle kanalen. Centraal verzameld. Maximaal overzicht.
Realtime statusinzicht
Toewijzing door drag-and-drop. Inzicht door kleuren. Overzicht door eenvoud.
Filtering en sortering
Zoeken, filteren en vinden. Met één kenmerk. Sorteren voor structuur.
Toewijzing aan meerdere servicemonteurs
Veel werk? Meerdere disciplines? Wijs meerdere monteurs toe en fix het!
Weergave op de kaart
Werkbonnen en monteurs samen op één kaart. Planning wordt nog leuker.
Gepersonaliseerde inrichting
Voorkeuren, getoonde informatie, talen. Je richt het planbord in naar eigen wens. Volledig in control!
Digitale werkbonnen: Realtime planning
De status van de digitale werkbon bedrijfsbreed beschikbaar zonder tussenkomst van de medewerker. In het planbord komen alle elementen van realtime planning samen.
Status werkbon
Visueel. Op basis van logische kleuren.
Beschikbaarheid servicemonteur
Realtime zichtbaar. Beschikbaarheid, verlof & verzuim.
Urgente wijzigingen
Breng de monteur op de hoogte. Met één klik.
Mobiele app
Met de mobiele app heeft uw servicemonteur de nieuwste technologie in handen bij het uitvoeren van service en onderhoud. De mobiele app is volledig gebouwd voor snel en gebruiksvriendelijk afronden van de werkbon. Klik zelf door onderstaande demo’s om onze app te ervaren!
Startpunt van de dag
Eén scherm met jouw werkzaamheden voor de dag. Het begint met overzicht.
Automatische tijdregistratie
Slimme tijdsregistratie met een druk op de knop.
Registratie van materiaal, materieel en uren
Geen losse registratie, bonnen of papieren. Alle kostenposten centraal opgeslagen.
Toevoegen en bewerken van foto’s
Onbeperkt foto’s toevoegen. Direct beschikbaar voor collega’s, klant en opdrachtgever.
Digitale handtekening
Digitaal akkoord als trigger voor controle en facturatie.
Offline beschikbaarheid
Parkeergarages en nieuwbouw kunnen jou niet stoppen. Ook zonder internet alles bij de hand.
Klantenbeheer
Klanten zijn cruciaal als het gaat om de bedrijfsvitaliteit. Met yellowQ geef je de klanten het gevoel dat ze centraal staan!
Klantspecifieke afspraken
Kortingsafspraken, uurtarieven, jaarcontracten. Automatisch op de factuur.
Visuele weergave
Ontwikkelingen chronologisch in een tijdlijn. Overzichtelijk en klikbaar.
Relatiebeheer
Eén plek voor alle relaties. Centraal. Beschikbaar. Up to date.
Productenbeheer
Juiste productgegevens in de webapplicatie en mobiele app is essentieel. yellowQ snapt dit. Producten zijn altijd beschikbaar, om te onderhouden, voor op je digitale werkbon of als onderdeel van de inkooporder.
Klantspecifieke afspraken
Per product. Per klant. Per locatie.
Barcodescanner
Scan je verbruik. Gemak dient de mens.
Inkooporders
Direct geregistreerd. Voor leverancier en op de werkbon.
Inkooporders en onderaannemers
Wanneer het beschikbare materiaal niet voldoet. Wanneer je materieel nodig hebt om de klus te klaren. yellowQ zorgt voor korte lijnen met leveranciers.
Vastleggen per werkbon
Registreer geleverde diensten en materialen. Zonder handmatige tussenkomst op de factuur.
Alles digitaal
Direct beschikbaar voor alle collega’s. Controle in no-time.
Direct versturen
Korte lijnen met de leverancier. Efficiënt. Snel.
Facturatie
Alle kostenposten en overige relevante informatie op één plek beschikbaar ter controle voordat de factuur wordt verstuurd naar de klant.
Direct factureren
Genereer facturen vanuit de werkbon. Met één muisklik.
Inzicht in resultaat
Opbrengsten – kosten = marge. Tussentijds en achteraf snel inzicht.
Integratie met andere systemen
Inzicht in yellowQ en afhandeling in het ERP systeem? Zoals je wenst.
Dashboard en rapportage
yellowQ begrijpt dat het belangrijk is om op elk moment inzicht te hebben in de status van de digitale werkbonnen, per periode, per klant en servicemonteur. Het dashboard en de beschikbare rapportage biedt op eenvoudige wijze inzicht in de huidige situatie voor elke informatiebehoefte die er per rol bestaat.
Realtime data
De laatste stand van zaken. Direct beschikbaar.
Zelf aan de knoppen
Voorzie in je informatiebehoefte. Zelfstandig.
Visuele weergave
Grafieken, tabellen en diagrammen. Inzicht en overzicht.