Werkbonbeheer
In yellowQ wordt de afhandeling van de werkbonnen teruggebracht naar vier fases:
Digitale werkbonnen: Registratie
yellowQ voorziet in uitgebreide mogelijkheden voor registratie. Tekstueel en visueel, zodat front-office, werkvoorbereider, planner en monteur optimaal hun werk kunnen doen en achteraf een gedegen rapportage beschikbaar is.


Digitale werkbonnen: Planning
Werkvoorbereiding is uitgevoerd en bestelde materialen zijn ontvangen. De planner brengt de monteur en afspraak samen. De planner realiseert in het realtime planbord de optimale planning waarna deze realtime beschikbaar is op het mobiele apparaat van de servicemonteur(s).
Digitale werkbonnen: Uitvoer
Het werk op locatie. Door geïntegreerde timers worden de reis- en werkuren automatisch geregistreerd. Gebruikt materiaal en materieel wordt toegevoegd en ingekochte materialen en onderaannemer inspanningen worden opgenomen. Na afronding van de werkzaamheden zet de klant de handtekening waardoor de digitale werkbon doorgezet wordt naar de (controle en) facturatie.


Digitale werkbonnen: Facturatie
Van digitale werkbon naar conceptfactuur; een integraal overzicht van gebruikte materiaal en materieel, uren, ingekochte producten en inspanningen door onderaannemers. Klantspecifieke afspraken zoals voorrijkosten of administratiekosten wordt toegevoegd en na goedkeuring wordt de factuur in yellowQ of in bestaande boekhoud-/ERP applicatie gegenereerd.
Het platform
gratis proberen?
Dat kan! Vraag de demo aan.